Leveransvillkor
Betalningssätt
Vi godkänner alla Finska nätbanker och Nets creditkortsbetalningar ( Visa/Mastercard).
Om Ni väljer att betala med postförskott sker betalningen i postkontoret när Ni hämtar Er beställning.
( I Posten godkänner de kontanter, bankkort eller kreditkort.)
Om produkterna är redan betalda i nätbutiken eller med kreditkort så kan kunden hämta sin beställning gratis från Posten.
Leveranssätt
Vi använder oss av Posten och Matkahuolto inom Finland. Angående beställningar till Sverige sker de via Posten/Postnord.
Produkterna skickas inom 3-5 arbetsdagar från beställningen. Ni får ett meddelande när Er beställning är i av Er valt postkontor. Direkt efter detta finns Er beställning att hämtas.
Leveranskostnader
Vi står för alla postutgifter om er beställning överskrider 1 000 eur. OBS! Detta gäller bara för beställningar som levereras i Finland( inte Åland! ) och leveransens vikt får inte överskrida 30kg.
Försäljningsområde
De produkter som vi har till salu i nätbutiken levereras inom Finland och Sverige.
Leveranstid
Vi försöker leverera beställningarna till posten inom 3-5 arbetsdagar. Vi uppdaterar nätbutiken så ofta som möjligt så att de produkter som är tillfälligt slut inte skulle vara tillgängliga, men om någon produkt som Ni beställt är tillfälligt slut meddelar vi detta till Er så fort som möjligt. Vi skickar hela beställningen när alla produkter finns till vårt bruk. Vi skickar beställningar i helhet. Om någon produkt är slut och vi inte får av denna till vårt lager inom rimlig tid så kan vi skicka del leverans.
Returnering av en felaktig produkt
Angående möjlig returnering så bör kunden alltid först komma överens med säljaren på förhand, helst via e-post.
Reklamationstiden för produkten är 14 dagar från det att Ni hämtat den från Posten.
Kontakt med oss får ni lättast via e-post : [email protected]
Felaktiga produkter bytes bara ut mot likadan produkt. Säljaren står inte för returneringskostnader om detta inte kommits överens med säljaren först. Säljaren godkänner inte returneringar som skickas med postförskott.
Produkter som tagit skada vid leveransen
Fastän Posten är försiktigt med leveranserna så finns det alltid en liten risk att de inte lyckas leverera emballaget helt fram till kunden.
Därför är det önskvärt att vid avhämtning av emballaget i Posten, genast granska det ifall det tagit skada.
Om emballaget eller produkten har tagit skada, gör GENAST en anmälan i Postkontoret.
Tag också kontakt med oss så att vi kan komma överens om en ny leverans av produkten som tagit skada.
Till alla beställningar så gäller Konsumentverketslag som innebär sju dagars returneringsrätt till oöppnade emballage.
Kontaktuppgifter
Om Ni har frågor eller något Ni funderar på angående beställningar så når Ni oss bäst via e-post :
Företag
Kundbetjäningen är öppen vardagar 8.00-16.00
Affären och lagret/ returadress
Oy Lind-Tec Hydro Ab
Orikedonkatu 6
20380 TURKU
SUOMI
Affären och lagret är öppet på vardagar 7.30-16.30 Finsk Tid.